Matchreferat

Vanneberga IF - Österslöv IS   2-0 (2-0)

1-0 Mattias Svensson

2-0 Mattias Svensson

Varningar:

Jens Larsson

Matchens lirare:

Mattias Svensson

Matchen:

Så var det dags för första hemmamatchen i år för VIF, Österslöv (som slog Everöd i första omgången) stod för motståndet.

Redan från start visade VIF att man hade lagt den lite mindre lyckade insatsen mot Rinkaby bakom sig. Man skaffade sig ett ganska rejält spelövertag. Ungefär halvvägs in i första halvleken kom också ledningsmålet, efter en tilltrasslad situation efter en hörna kunde Lillen trycka in bollen i mål. VIF fortsatte att vara det klart bättre laget och innan paus hann Lillen visa att det gamla ordspråket "släkten är värst" stämmer när han kunde placera in 2-0.

I andra halvlek flyttade Österslöv upp och spelade med tre man på topp redan efter tio minuter. Trots detta lyckades dom inte skapa några chanser att tala om utan VIF kontrollerade matchen och var dessutom väldigt nära ett par gånger om att utöka ledningen men resultatet från halvtid stod sig matchen ut.

Sammanfattningsvis svarade VIF för en bra insats, segern var aldrig hotad snarare var VIF närmare ytterligare mål.

Henrik J

Thomas P Martin N Jens L