Österslöv IS - Vanneberga IF   1-1 (1-0)

1-0 Linus Olsson (35)

1-1 Martin Nilsson (85)

Martin Friberg

Fredrik Hultén

Inget pris till matchens lirare delades ut.

Så var det dags för serien att dra igång igen efter sommaruppehållet. Efter den dåliga insatsen i Gärdscupen var det dags för VIF att visa att man även efter semestern kunde spela bra fotboll.

Matchen började också bra för VIF, första kvarten var man klart bättre än hemmalaget och ett par gånger var det nära att man tog ledning, framförallt var gamle Österslöv-spelaren Lillen nära ett par gånger. Efter första kvarten bjöds dock hemmalaget in i matchen och VIF tappade det initiativ man tidigare haft. När det hade gått en dryg halvtimme skulle också hemmalaget ta ledningen när en av deras anfallare stal bollen av Gonna och fri med Henke gjorde han inget misstag. Fram till paus fortsatte matchen att vara jämn och VIF hade svårt att vaska fram några ordentliga chanser. På övertid var dock Lillen igenom när en hemmaförsvarare tog tag i tröjan på den annars fria Vannbergaspelaren och domaren plockade fram det röda kortet.

Redan från start i andra halvlek backade Österslöv hem för att försvara sin ledning, detta lyckades dem också ganska bra med. Förutom några halvchanser lyckades hemmalaget försvara sig bra den första halvtimmen av andra halvlek. Med en kvart kvar av matchen flyttade VIF upp en tredje man på topp och nu började den riktiga anstormningen. Hemmaspelarna som kämpat heroiskt började gå på knäna och VIF skapa den ena chansen efter den andra. Kvitteringen skulle också komma när Malle slog in stolpreturen på Sinans välplacerade frispark. Känslan efter målet var att även ett segermål skulle komma, Österslövsspelarna var nu helt slut och varenda anfall slutade i en bra målchans, Lillen var nära ett par gången men bästa chansen fick Palmehag som i helt frilägen slog bollen precis utanför den bortre stolpen.

Trots en enorm anstormning blev det bara en poäng, detta innebar att det var den fjärde matchen av de fem senaste som slutade oavgjort och med 3-poängssystemet är inte kryss mycket värda så om serieledningen skall försvaras krävs det att det kommer lite fler segrar och lite färre oavgjorda matcher,

Jens P Martin N Ronny O

Björn B