Vanneberga IF - Önnestad BI   1-3 (1-2)

1-2 Johan Palmehag

Utvisning:

Rikard Persson

Rikard Persson

I årets tredje träningsmatch (den första på gräs) kom den första förlusten. Årets träningsläger inleddes med att Önnestad kom på besök. Matchen blev ingen höjdare för VIFs del, med ett svag försvarsspel över hela plan tillåts bortalaget göra både 1-0 och 2-0 i mitten av den första halvleken. Efter detta höjde sig VIF lite och kunde också reducera innan paus. Andra halvlek blev ungefär som den första med ett litet spelövertag för Önnestad och dom kunde ockås avgöra matchen tio minuter före slutet. Sammanfattningsvis blev matchen en nyttig läxa för VIF, går man inte in med 100-procentig inställning så blir det svårt att ta några poäng vilket man förhoppningsvis lärde sig så här, cirka en månad innan seriepremiären.

Thomas P Jens L Martin N

Andreas S