Linderöds IF - Vanneberga IF   0-3 (0-1)

0-1 Mattias Svensson (35)

0-2 Andreas Johansson (55)

0-3 Mattias Svensson (60)

Inget pris till matchens lirare delades ut

Efter segern mot Åhus förra veckan var det nu dags för bortamöte mot de på förhand tippade seriefavoriterna Linderöd. Dock har inte serien alls börjat som hemmalaget väntat sig och inför matchen mot VIF hade endast fyra poäng bärgats på de första fem omgångarna, så skulle inte seriesegern verka helt körd redan nu så var en seger nästan ett måste.

Linderöd började också matchen inspirerat och försökte med tidiga uppspel hitta ytor bakom VIFs backlinje. I inledningen av matchen var det även nära att lyckas ett par gånger men bollen stack iväg för hemmalaget i det blöta gräset. Efter en kvart hade den delvis nya backlinjen hittat sina positioner (Rille flyttade ner som mittback då Labbe var på skolresa) och kunde nu lättare avvärja Linderöds anfallsförsök. Hemmalaget fortsatte dock att ha lite mer av spelet men det kändes betydligt farligare när VIF stack upp. Med ca tio minuter kvar av första kom också första målet, Sinan kom fri med målvakten och försökte runda målvakten. Dribblingen blev en passning till Lillen som bara hade att placera in bollen i det tomma målet. Efter målet fortsatte Linderöd att ha lite mer av spelet men de hade fortsatt svårt att skapa några riktigt farliga målchanser.

Första tio minuterna av första halvlek var ganska lika första halvlek förut att Linderöd nu hade två bra chanser att kvittera, först på en nick och sen fick VIF hjälp av domarna då ett friläge tveksamt vinkades av för offside. Strax efter detta avgjordes matchen, efter ett mycket snyggt anfall nickade Adde in Sinans inlägg och efter detta fanns det bara ett lag på plan. Strax efter det andra målet kom också 3-0 när Lillen rakade in bollen via en försvarares fot. Efter detta radade VIF upp målchanser, Adde gånger två, Friberg, Erik, Thomas (från 60 meter) osv var alla nära att näta. I andra halvlek visade VIF varför man fortfarande är obesegrade, när man gjorde sin bästa halvlek för säsongen.

Ytterligare en seger att lägga till handlingarna. Linderöd hann dock visa att man är mycket bättre än vad tabellen visar och kan man bara lite flyt så är det absolut inte omöjligt för dom att knipa en kvalplats, till seriesegern verkar det vara lite långt då det krävs att flera lag ska tappa ordenligt.

Thomas P Martin N Rikard P

Mattias S Andreas J