Vanneberga IF - Kiaby IF   3-3 (1-1)

1-0 Sebastian Ristevski (10)

1-1 Rikard Persson (40, straff)

2-1 Sebastian Stjärnkvist (55)

3-1 Calle Edvardsson (60)

3-2 Andreas Johansson (65)

3-3 Andreas Stjernfeldt (70)

Rikard Persson

Thomas Persson

Andreas Stjernfeldt

Efter sju raka segrar var det nu dags att ta emot Kiaby på ett väldigt varmt Blekevallen. Matcherna mellan lagen brukar alltid vara jämna och tuffa och detta blev inget undantag.

Matchen började ganska jämnt med ganska tillknäppt spel och att första målet kom redan efter tio minuter var därför lite överraskande. Efter en hörna damp bollen ner framför fötterna på en Kiabyspelare som ganska enkelt kunde trycka in den i mål. Efter detta fortsatte det vara ganska jämnt spelmässigt fram till ungefär en halvtimme var spelad då bortalaget började känna av värmen ordenligt och VIF tog över matchen. Efter ett par bra målchanser kom kvitteringen genom Rille, på straff, efter att bollen tagit på armen på en försvarare.

I början av andra halvlek fortsatte VIF att dominera och ett par halvchanser skapades men återigen var det Kiaby som skulle ta ledningen. På en kontring efter en hörna för hemmalaget rann en Kiabyspelare igenom och fri med Henke gjorde han inget misstag. Inte nog med detta så gjorde Kiaby dessutom 3-1 strax därefter efter ett missförstånd mellan mittförsvaret och Henke. Med två måls underläge och en tryckande värme trodde man kanske att VIF skulle vika ner sig men då tog man fel. Ganska snart efter 3-1-målet nickar Adde in reduceringen efter en frispark fram kanten. det skulle också komma en kvittering, återigen en frispark från Sinan från högerkanten och återigen nådde en VIF-spelare högst, denna gången Ante som tryckte in sitt första mål i den orangea tröjan. Efter detta inleddes en vild jag på ett segermål för hemmalaget, Palmehag nickade i ribban, Addes friläge räddades av en försvarare på mållinjen, Palmehags skott på returen av Addes chans räddades även den av en försvarare och Stoffe Ps nick tvingade Kiabys målvakt till en fin räddning. Matchen fick en tråkig avslutning dock, efter en luftduell landade Malle så illa att han bröt nyckelbenet och missar därmed minst resten av vårsäsongen och kanske inledningen av höstsäsongen.

Även om VIF var nära ett segermål sista kvarten ska man nog inte vara alltför missnöjda, man låg trots allt under med 3-1 (andra gången i år vi hämtar upp det) och Kiaby hade faktiskt ett skott i stolpen på övertid så hade det velat sig illa hade det inte blivit någon poäng. Nästa match blir ytterligare en tuff sådan, då väntar ett formstarkt Viby som efter en lite knackig start verkligen kommit igång ordentligt.

Thomas P Martin N Rikard P

Erik P