Fjälkestad IF - Vanneberga IF   2-5 (0-2)

0-1 Rikard Persson (25)

0-2 Rikard Persson (35)

1-2 Självmål (60)

1-3 Sinan Güner (65)

1-4 Sinan Güner (80)

2-4 Christian Emilsson (90)

2-5 Kristoffer Persson (92)

Inget pris till matchens lirare delades ut

Efter att serieledningen erövrades förra veckan var det nu meningen att den skulle försvaras och kanske dessutom utökas när VIF åkte till Fjälkestad för att möta seriejumbon. Om man tittade på förutsättningarna innan matchen skulle ju den bara kunna sluta på ett sätt men större sensationer har ju hänt...

Matchen började ganska väntat, VIF hade mycket boll och Fjälkestad backade hem ganska mycket. Dock skapades inte så många klara målchanser och ganska snart märktes det också att inställningen inte var riktigt på topp, det var lite tamt i offensivt straffområde. Det tog nästan en halvtimme innan första målet kom då Rille nickade in Palmehags inlägg i kamp med målvakten. Ungefär tio minuter senare gjorde även Rille 2-0, när han ganska tama skott gick in. Ytterligare målchanser skapades innan paus och bl a kunde Rille gjort ett äkta "Hat trick".

Efter den lite tveksamma inställningen i första halvlek hoppades man att VIF skulle höja sig lite i andra halvlek, tyvärr blev det lite tvärtom. Trots detta skapades det ändå en del målchanser, det tredje målet i matchen gjordes också av en VIF:are. Tyvärr gjordes det i eget mål då Macke slog i bollen distinkt bakom Henke. Efter detta blev det lite stirrigt i VIF-leden och Fjälkestad hade faktiskt en halvchans till att kvittera. Dock var det aldrig någon riktig fara och Sinan kunde avgöra matchen med sina två första mål i Vannebergatröjan. Efter detta han både hemmalaget reducera och Stoffe P näta på stopptid innan domaren blåste av matchen.

Trots VIFs kanske sämsta insats för året blev det en stabil seger, fem gjorda mål är ju dessutom helt klart godkänt. Nu går vi in i en period innan sommaruppehållet som består av fyra tuffa matcher, först på tur står Kiaby som gästar Blekevallen i en prestigefylld match.

Thomas P Jens L Martin N

Andreas S,  Marcus S, Andreas J, Johan N