Vanneberga IF - Everöd IF   3-0 (1-0)

1-0 Mattias Svensson (40)

2-0 Andreas Johansson (60)

3-0 Jens Larsson (65)

Rikard Persson

Rikard Persson

Efter fem raka segrar var det dags för årets viktigaste match (i varje fall enligt Labbe) när Everöd (Labbes moderklubb) gästade Blekevallen.

Matchen började ganska trevande, Everöd backade hem och gjorde det trångt för VIF som hade svårt att skapa några riktigt farliga målchanser. I mitten av första halvlek stack dessutom bortalaget upp och skapade också några halvchanser på ett par fasta situationer. Efter en halvtimme var det också nära bortaledning då en frispark från kanten letade sig förbi alla spelare framför mål och tog i Henkes stolpe, detta var det närmaste Everöd kom ett mål. för precis som mot Linderöd tog VIF ledningen strax innan paus då Lillen höll sig framme och lobbade in 1-0.

Efter en ganska jämn första halvlek bestämde sig hemmalaget för att trampa på gasen i andra halvlek. På mindre än fem minuter gjordes två mål, det första knäade Adde in på Friberg helvolleyinlägg och det andra nickade Labbe in på hörna. Efter detta var det inget snack om var segern skulle hamna. Ytterligare ett par mål hade inte varit omöjligt då backar och stolpen räddade bortalagets målvakt när Palmehag (x2) och Adde var nära att utöka ledningen.

Ytterligare en stabil seger kan nu läggas till handlingarna, efter en lite trevande första halvlek var det inget snack om var segern skulle hamna. Eftersom Ovesholm tappade poäng mot Kiaby är nu VIF i serieledning på riktigt. Nästa vecka väntar Fjälkestad på bortaplan och fortsätter VIF på samma spår som de senaste matcherna ska en vinst inte vara helt omöjlig och då kanske ett liten miniryck i tabellen då flera av de andra topplagen möter varandra.

Thomas P Jens L Rikard P

Mattias S Andreas J