Vanneberga IF - Åsums BK   3-0 (1-0)

1-0 Johan Palmehag

2-0 Andreas Johansson

3-0 Kristoffer Persson

Thomas Persson

Efter förra veckans inställda match mot Fjälkinge så var det nu dags för årets första match när Åsum kom på besök (matchen skulle egentligen spelats i Åsum men deras plan var inte i speldugligt skick). VIF kom till spel med ett bra lag trots att det saknades några spelare av olika anledningar.

VIF startade match ganska bra och hade bra koll på händelserna de första 25 minuterna (förutom en bra chans för gästerna precis i matchinledningen), vid 2-3 tillfällen var det riktigt nära mål. När det var spelat en knapp halvtimme tog sig dock Åsum in i matchen och tog över spelet fram till halvtid. Trots Åsums spelövertag så var det VIF som stod för de vassa målchanserna, bl a två stolpskott och i sista minuten av första halvlek gjorde också Palmehag årets första mål när hans frispark styrdes i mål av en försvarare.

I andra halvlek tog VIF tillbaka kommandot och Adde kunde efter ungefär en kvart göra sitt första mål för Vanneberga på en målvaktsretur. Även 3-0 skulle komma när Stoffe P sprang förbi sin försvarare och slog bollen förbi målvakten (även på detta mål var en försvarare sist på bollen). Förutom målen skapades även en hel del chanser i andra och det låg närmare 4-0 än 3-1.

Sammantaget var det en stabil årspremiär av VIF, segern var aldrig i fara. Trots detta finns det fortfarande mycket att ta ut och det bådar gott.

Thomas P Jens L Martin N

Erik P