NYHETER 2007

Tränaren summerar [2007-05-31]

Egentligen är det meningen att Labbe och hemsidan ska summera varje månad, av olika anledningar blir majsummeringen den första så vi passar på att ta med lite om alla de månader som gått 2007.

Inför året satte vi upp målsättningen att vi skulle vara i snitt 18 st per träning, som det ser ut nu kommer vi att klara den målsättningen med marginal, bl a efter en träning med otroliga 36 spelare. Den stora träningsfliten beror bl a på alla nyförvärv som kom inför säsongen, vilka alla kommit in bra i "gänget" både de lite äldre och alla de nya yngre killarna. Försäsongen bestod precis som de senaste åren bl a av 8 träningspass Boxersice/Body Pump, även dessa pass som tidigare år varit lite glest besökta var det ganska bra med folk på. Annars blev försäsongen ganska störd av mycket skador och sjukdomar vilket innebar att uppställningarna i träningsmatcherna blev väldigt varierande och resultaten blev också upp och ner. Lagom till den haussade seriepremiären mot Rinkaby var dock alla friska och hela, premiären blev dock inte riktigt som vi hade tänkt oss men trots en ganska spänd insats kunde en poäng bärgas efter en mäktig spurt sista tio minuterna som faktiskt kunde slutat med seger. Efter detta har vi tagit sex raka segrar, vilket ju onekligen är väldigt starkt (när inträffade detta senast?). Labbe återkommer hela tiden till att det är "laget" som fungerat väldigt bra, spelarna har hittat sina roller i laget, den stora konkurrensen gör att alla måste vara på tårna och det känns som vi är en svårstoppad lagmaskin. Försvarsspelet har precis som tidigare år fungerat bra men även anfallsspelet blir bättre och bättre, man måste ju också nämna Lillens 10 mål på årets 7 första matcher. Nu i juni går vi in i en tuff och matchtät period med 5 matcher innan midsommar, där vi ställs mot nästan bara lag från den övre halvan vilket innebär att om vi inte fortsätter att gå in till matcherna med en bra inställning finns det stor risk att den serieledning vi nu kämpat oss till kan försvinna, o andra sidan finns det ingen anledning att så ska bli fallet och kan vi fortsätta att göra bra matcher kan även juni bli en rolig månad.

Det stora antalet spelare gör att även i b-laget är konkurrensen om platserna stor och är man inte och tränar i veckan finns det stor risk att man inte heller får spela under helgen. Tyvärr har inte riktig resultaten gått vår väg än även om maj avslutades med en wo-seger mot Fjälkestad. Detta är dock inget att oroa sig för, segrarna kommer att komma, tur och otur jämnar ut sig över en hel säsong. Stämningen är trots resultaten på topp och Jonny och Nedemo gör ett kanonjobb som lagledare.

Även lite andra aktiviteter har hunnits med under våren, "träningslägret" blev som vanligt mycket lyckat med bl a Pokerkväll, Bowling i Åhus, och fest på lördagskvällen. Detta klämdes in mellan de träningar och den match som också genomfördes torsdag-söndag. Det blev också precis som ifjol Champions League-final på Glorias.

Nu dröjer det en månad innan nästa summering kommer, hade vi kunnat summera juni också som serieledare hade det ju varit mycket trevligt.

Hemsidan & Labbe